Empire Studio – Dag 5

Dagen började med ett läkarbesök klockan 9:00 sedan direkt in på kneget där jag blev beordrad att göra en affisch för en ripprapp spelning nästa fredag. Strax efter 13 stämplade jag ut för att i vanlig ordning ta mig till lunchkrogen för att äta ärtsoppa och pannkaka. Soppan va aningen för salt idag, men fortfarande mustig och god. Pannkakorna va pärla och det va inget krångel med syltombyte denna vecka.

Det va exakt en månad sedan vi påbörjade denna inspelningen och man skulle väl kunna säga att jag gick vilse i skogen. Jag gjorde iaf ett par tappra försök på “Garanterat Mangel”, “Masskonsumtion” och “Måtte djävulen ta er”. Blodet började koka av ilska så jag va tvungen att ta en pause för att gå ut och svalka mig. Gjorde några försök på ett par nya textrader jag pulat på de senaste veckorna. Det lät skit och blev inte alls som jag hade tänkt mig. Kråkor flög in i struphuvudet gång på gång, de få gånger jag hann duka för kråkorna så lät jag som en försynt falsksjungande karaoke-japan.

Efter två timmars härvande så lyssnade jag igenom allt jag spelat in. Markerade alla sångspår och tryckte på delete. Sorry gubbar! Jag är otroligt självkritisk men det här va katastrof. Med energin i botten och likgiltigheten på max släckte jag ned studion och åkte hem. Jag har ingen som helst inspiration, skallen är kaos och jag vill typ bara odla grönsaker och ta det piano. Nu ska jag gå och lägga mig så får man hoppas på bättre dagar framöver. Mirakel har ju hänt förr. Sov gott!

~ by Desperat on April 7, 2011.

Leave a Reply

 
