Lukinzine + Turist i tillvaron, 2x review (in swedish)

Bolag/Distributör: De:Nihil, Utgivningsår: 2011, Format: 7″, Betyg: 8/10.
Riffmästaren Åke från Mob 47 går det nästintill aldrig att ta fel på, och även om Desperat inte riktigt kommer upp i de infernaliska Mob 47-hastigheterna går det ändå undan a la helvete. Precis som på den föregående sjuan samt tolvan så är upplägget svettigt, replokaligt, skrikigt, känslosamt och jävligt hardcore. För den icke införstådda läsaren är detta lika med riktigt bra alltså. Att skivbolaget De:Nihil snabbt med säkert blivit några att räkna med i punksammanhang är härmed också ett faktum.
Med tydliga influenser från 80-talet visar Desperat att även de är en kraft att räkna med 2011. Detta är, trots medlemmarna, inte ett band som lever på gamla meriter, utan ett band som kan vara med i leken utan några lömska ess i rockärmen. Musikaliskt finns det inget att klaga på över huvudtaget för det är hardcorerens från början till slut, och då även i slöare spår som  t.ex. 10 000 offer. Jag gillar den skitiga ljudbilden och att Sylens röst så gott som drunknar i resterande bullerarmageddon. Att Desperat sedan även vågar sig in på texter som i t.ex. låten Bandlogga visar att åren som medlemmarna spenderat i scenen gett dem den självdistans som krävs för att kunna stå utanför och peka finger.
//LUKINZINE

– – – – – – – – – – – – – – –

Det är väl inte helt omöjligt att vi får läsa om Desperat i historieböckerna också. Mob 47 plus Sylen har spelat in en jävligt läcker sjutummare med sex knallhårda kompositioner, ett hundra procent kvalitet rakt igenom hela plattan. Bloggasfuck-Masken avslöjade att han är lite kär i gubbarna. Han är nog inte ensam.

Favoritspår: Vi förstör vår jord
//TURIST I TILLVARON

~ by Desperat on July 23, 2011.